یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403 - Sunday, 28 April 2024
پورتال شهرداری نجف آباد پورتال شهرداری نجف آباد
کد خبر 446
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۴ مهر ۱۳۹۱ ۲۲:۲۲

اولين نمايشگاه و همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در شهرداري ها 18 تا 21 شهريور در تهران برگزار شد

اولين نمايشگاه و همايش فرصت هاي سرمايه گذاري در شهرداري ها 18 تا 21 شهريور در تهران برگزار شد

 اولين همايش و نمايشگاه فرصتهاي سرمايه گذاري در طرح هاي شهرداري هاي كشور با هدف ايجاد تحول در نگاه مديران شهري در زمينه بهره گيري از قابليتهاي سرمايه گذاري بخش خصوصي در پروژه هاي شهرداري ها طي روزهاي 18  الي 21 شهريور ماه در تهران برگزار شد.
در اين نمايشگاه كه در تالار بزرگ كشور  برپا شد ، بيش از دو هزار و 200 طرح  فني، عمراني، فرهنگي،تفريحي،رفاهي،تجاري از 470 شهرداري كشور نظير  توسعه ،عمران و بهسازي بافت هاي شهري ، ايجاد و تجهيز فضاهاي تفريحي،رفاهي ،تجاري در شهرها،مديريت پسماند، بهبود ترافيك شهري در معرض ديد سرمايه گذاران قرار گرفت.
معرفي طرح‌هاي شهرداري‌ها و دهياري هاي كشور براي جذب سرمايه گذار،ايجاد فرصت تعامل صاحبان سرمايه (سرمايه‌گذاران) و كار آفرينان شهري (شهرداري‌ها) براي توسعه شهرها ،انعقاد تفاهم نامه همكاري شهرداري‌ها و سرمايه‌گذاران براي تأمين اعتبار مورد نياز طرح‌هاي شهري و ترغيب شهرداري‌ها به بازاريابي براي تأمين سرمايه مورد نياز در اجراي طرح‌هاي شهري و روستائي از جمله اهداف برپائي اين رويداد ملي بود.
همچنين تشكيل سه كارگاه آموزشي و يك پانل تخصصي در حاشيه اين نمايشگاه با موضوعات انواع روش هاي تامين مالي با تاكيد بر روش سرمايه گذاري خارجي،تفكرات اقتصادي در شهرداري ها،برنامه ريزي شهري با رويكرد سرمايه گذاري در طرح هاي شهرداري ها و آموزش فرمول هاي مشاركت در سرمايه گذاري شهرداري ها با حضور شهرداران ، مديران شهرداري ها و اعضاي شوراهاي اسلامي شهرها از دیگر برنامه های این نمایشگاه بود .
از رويكردهاي اصلي حوزه مديريت شهري شهرداری نجف آباد به منظور كاهش اتكا و وابستگي شهرداري به كمك هاي دولتي و برنامه ريزي براي شناسائي درآمدهاي پايدار و روش ها و ابزارهاي جديد تامين منابع مالي در مديريت شهري نظير جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي، انتشار اوراق مشاركت و استفاده از تسهيلات بانكي است.
 دفتر سرمايه گذاري و جذب مشارکت های مردمی شهرداری نجف آباد طي چند سال اخير تلاش كرده زمينه شناسائي و بهره مندي مديريت شهري از ابزارهاي جديد تامين منابع مالي را در اين عرصه از طريق حمايتهاي حقوقي و  قانوني و تهيه و دستورالعمل ها و کسب آموزش هاي لازم فراهم نمايد.
اطلاع رساني و بازاريابي مناسب از فرصت هاي سرمايه گذاري در پروژه هاي شهرداري ها از سوي دست اندركاران امر شامل استانداريها،شوراهاي اسلامي شهر ها، شهرداري ها،دهياري ها، فرمانداري ها و ساير دستگاههاي ذيربط ،تاثير زيادي در جلب سرمايه گذار و به تبع آن ارتقاي شاخص هاي رفاه شهر و شهروندي و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان دارد.
 شهرداری نجف آباد با اميد بر اینکه با شرکت در اين نمايشگاه اقدام موثري جهت ايجاد تغيير نگرش مديران شهري از عوارض محوري به سمت ساير روش هاي تامين منابع مالي پايدار براي اجراي طرح هاي بزرگ مديريت شهري به صورت بسیار چشمگیر در این رویداد شرکت نمود.

مطالب مرتبط


تمام حقوق این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد .
نجف آباد - خیابان امام(ره) ٫ ساختمان مرکزی شهرداری _کدپستی:14661_85146
تلفن : 3-03142640041 ارتباطات مردمی:137-سامانه ارسال پیامک:30001360