شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Sunday, 28 April 2024
پورتال شهرداری نجف آباد پورتال شهرداری نجف آباد
کد خبر 383
تاریخ انتشار: سه شنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۰ ۱۵:۳۳

تودیع ومعارفه دادستان

دادگستری در مدار قانون در رابطه با برخورد با مفسدین درنگ نخواهد کرد


واحد ارتباطات رسانه ای- مراسم تودیع و معارفه دادستان شهرستان نجف آباد با حضور دکتر انصاری ریاست اداره کل دادگستری استان اصفهان، فرماندار و نماینده مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، اعضای شورای اداری و نیروهای نظامی و انتظامی مورخ 7/7/90 در محل سالن هلال احمر برگزار شد.
حجت الاسلام حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در این مراسم گفت فلسفه حکومت اولیاء خدا در دین داری و برپایی عدل و داد و گرفتن داد مردم از ظالم و نا امن کردن جامعه برای ظالمان و مفسدان و امن کردن جامعه برای مؤمنین است.
حسناتی در ادامه افزود دادگستری نقش محوری دارد و نقطه امید است و بسیار مهم و اساسی است که همه باید یاور آن باشند.
وی افزود: انبیاء قبل از اقامه حدود مردم را به اجرای عدل و عدالت توصیه می نمودند. ما نیز باید برای عدم وقوع جرم و فساد پیشگیری کنیم باید از وجود متخصصین استفاده کنیم تا بتوانیم زمینه های جرم و بی عدالتی را بخشکانیم.
ایشان در ادامه افزود: ایجاد شوراهای حل اختلاف کار خوبی بود که باید سرعت بیشتری بگیرد.
وی با بیان اینکه جایگاه قاضی خیلی رفیع و مقدس است گفت در حوزه وکالت طوری عمل نشود که خدای ناکرده کسی که پول بیشتری دارد از حمایت بیشتری برخوردار باشد و کسی که پول و توان ندارد در معرض خطر قرار بگیرد.
ایشان ادامه داد وکلا مسئولیت مهم و سنگینی دارند. همه باید مظهر عدل باشند چرا که اگر یک حکم ظالمانه داده شود عذاب و بی برکتی اش همه جامعه را می گیرد. دادگستری باید دغدغه اجرای عدالت را داشته باشد.
در ادامه مراسم دکتر انصاری ریاست دادگستری استان اصفهان گفت قوه قضائیه مظهر اقتدار نظام است و وقتی قوه قضائیه مقتدر است که برمدار قانون حرکت کند و اساس پرهیز از خروج، از مدار قانون است قوه قضائیه پشتیبان امنیت مردم است. آزادی های مشروع و قانونی ضامن و تامین کننده عدالت کیفری است.
دکتر انصاری در ادامه اظهار داشت دادگستری استان این نوید را می دهد با کسانی که مخل نظم و امنیت استان هستند به شدت برخورد می شود و در این زمینه مطمئنا کوتاهی نخواهد شد.
عالی ترین مقام قضایی استان در پایان افزود در رابطه با پیگیری مفساد اخلاقی و اقتصادی کوتاهی نمی کنیم و دادگستری در مدار قانون در رابطه با برخورد با مفسدین درنگ نخواهد کرد.
- سید اسماعیل شریعتی

dadsatan.jpg

مطالب مرتبط


تمام حقوق این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد .
نجف آباد - خیابان امام(ره) ٫ ساختمان مرکزی شهرداری _کدپستی:14661_85146
تلفن : 3-03142640041 ارتباطات مردمی:137-سامانه ارسال پیامک:30001360