شنبه, 08 ارديبهشت 1403 - Saturday, 27 April 2024
پورتال شهرداری نجف آباد پورتال شهرداری نجف آباد
کد خبر 37
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۸۹ ۱۸:۲۳

نشست خبری شهردار نجف آباد

 

همزمان با 17 مرداد روز خبرنگاری محسن خندان شهردار نجف آباد در سومین نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه و مطبوعات که در تالار اجتماعات شهرداری نجف آباد برگزار شد به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت: وی در ابتدا ضمن بزرگداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار متعهد گفت خبرنگار باید شفاف باشد و واقعیت ها را بشناسد، خوب ببیند و بنویسد.

خبرنگار باید به نحوی عمل کند که مردم به آن اطمینان داشته باشند و بتوانند با اخبار آنها زندگی خود را تنظیم کنند. خبرنگار کسی است که می تواند زشتیها و زیبائیهای جامعه را به تصویر بکشد و این عمل ارزش والائی دارد و یک کار زیربنائی و سخت است.

وی در ادامه گفت : سال 86 در شهرداری نجف آباد بعنوان شهردار کارم را آغاز کردم بودجه شهرداری در سال 85 ،هشت میلیارد تومان و در سال 86 ،یازده میلیارد تومان و در سال 87 ،پانزده میلیارد تومان و در سال 88 ،بیست میلیارد تومان و در سال 89 با تصویب شورای اسلامی شهر بیست و پنج میلیارد و پانصد میلیون تومان که با سازمانهای تابعه به مبلغی در حدود سی میلیارد تومان می رسد.

از جمله کارهای خوبی که در این مدت انجام شد بحث منطقه بندی بود که بازتاب خوبی داشت و ما برای اجرای این طرح به نحو احسن بحث تکریم ارباب رجوع را به واقعیت دیدیم و همچنان در حال تقویت طرح هستیم. در این مدت تنفیذ اختیار خوبی به شهرداران مناطق شد.

محسن خندان شهردا ر نجف آباد در نشست با خبر نگاران با مقایسه نجف آباد با اصفهان گفت :

شهرداری تهران درجه 20،شهرداری اصفهان 12،و شهرداری نجف آباد دارای درجه 10،است وی گفت:بعد از اصفهان ،نجف آباد بالاترین درجه شهرداری را در بین شهرهای استان اصفهان داراست. اصفهان با وسعت زیاد و 14 منطقه وجمعیت نزدیک به دو ملیون نفرو بودجه اش بیش از هشتصد میلیارد تومان است اما نجف آباد باسازمان های وابسته،با 240 هزارنفرجمعیت وسه منطقه شهرداری بودجه اش 25میلیارد تومان است. مساحت محدوده شهر نجف آباد دوسوم محدوده شهر اصفهان است، با سه منطقه شهر داری و 240 هزار نفر جمعیت که از مسئولان مسکن و شهر سازی انتظار می رود نجف آباد را بیشتر دریابند و کمک کنند تا مشکلات شهر وندان به خاطر پراکنده گی زیاد بر طرف شود. این امر برای مسئولان استان و شهرستان باید قابل توجه باشد که چه فشاری بر شهرداری نجف آباد حاکم است و از مسئولان مسکن وشهرسازی انتظار می رود نجف آباد را بیشتر دریابند و کمک کنند تا مشکلات شهروندان بر طرف گردد.

وی در ادامه گفت: در 3 سال اخیر فعالیت های بسیار خوب و اثر گذاری در شهرداری نجف آباد اتفاق افتاد که تشکیل مناطق سه گانه شهر داری ،پایانه مسافربری ،احداث باغ بانوان، فرهنگسرای خارون، تشکیل سازمان نو سازی و بهسازی و ...از آن جمله است.

خندان با گله مندی از زیر ساختهای شهری در نجف آباد گفت: باعث تاسف است که نجف آباد با یدک کشیدن قدمت چهارصد ساله طرح شیخ بهایی و 80 سال شهرداری فاقد فاضلاب بوده و زیر ساخت های شهر در حد صفر است، بنابراین چگونه میتوان در شهر، محله محور بود؟! بنابراین لازم و ضروری است تا به زیر ساخت ها در شهر توجه شود.

وی در ادامه به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

س- بهسازی خیابان روبروی دانشگاه که محل اتصال دانشگاه به ویلاشهر است به کجا انجامید؟

ج - بلوار دانشگاه در دستور کار امسال قرار دارد و بحول و قوه الهی امسال آنرا تکمیل می کنیم . اما پروژه سنگین تری در همان موضع به وسعت 163 هکتار در مجاورت دانشگاه با توافق بیست ، هشتاد با مالک داریم که در شورای شهر به تصویب رسیده است و با توجه به کار بری خاصی که احتیاج داشت طرح را به معاونت عمرانی استانداری و سازمان مسکن و شهرسازی فرستاده ایم. در این رابطه جلسه ای نیز با معاونت عمرانی استانداری داشته ایم که امیدواریم هر چه سریعتر مصوبه آن ابلاغ گردد.

س_ در رابطه با سد معبری که بعضی از مغازه داران ایجاد می کنند چه تمهیداتی اندیشیده اید؟

ج- طی قراردادی که با بخش خصوصی جهت برقراری نظم و اجرائیات شهرداری در حال شکل گرفتن است این معضل از ابتدای مهر ماه سال جاری رفع خواهد شد.

س در رابطه با زیباسازی شهر چه اقداماتی انجام شده؟

ج با نگاهی گذرا به بدنه شهر متوجه خواهید شد، شهر بافت فرسوده ای دارد و نزدیک به ده درصد از کل محدوده شهری ما در بافت فرسوده قرار دارد. یکی از کارهائی که در این راستا انجام داده ایم این بوده که مساحت بافت فرسوده شهری را از 70 هکتار به 500 هکتار افزایش دادیم و در کنارش دفتری به نام ، دفتر مشارکتها و سازمانی بنام بهسازی و نوسازی ایجاد کردیم و در این رابطه اقدامات خوبی انجام شده که در آینده بسیار نزدیک در این خصوص اخبار خوبی را منتشر می کنیم. و طرح جامع و تفصیلی شهر نیز در حال اصلاح و بازنگری است که سازمان مسکن و شهرسازی استان اصفهان متولی این امر است.

س با توجه به فروریزی قسمتی از قنات شیربچه شهرداری چه اقداماتی جهت اصلاح وضعیت این قنات انجام داده است؟

ج- آب قنات شیر بچه از غرب به شرق در بعضی جاها با عمق 70 الی 80 متر و در بعضی جاهای شهر در سطح زمین روان است و ارتفاع ثابتی ندارد مالکیت و بهره بردار آن کشاورزان هستند ولی بعلت اینکه مسیر قنات در بافت شهری قرار گرفته نگاه ها به شهرداری است. آقای صمصام شریعت معاونت محترم امور عمرانی و آقای مهندس شیشه فروش مدیر کل حوادث غیر مترقبه استانداری اصفهان از قنات بازدید کرده اند و اعتبارات دولتی و استانی برای آن در نظر گرفته اند. خود شهرداری نیز تاکنون در حدود یکصد میلیون تومان جهت بهسازی و مرمت آن هزینه کرده البته گفتنی است قطعاً اگر به این مبحث رسیدگی نشود قنات شیر بچه بحران ساز خواهد بود.

س- چرا بهره برداری از فرهنگسرای خارون به نحو مطلوب انجام نمی شود و موجبات اعتراض هنرمندان را فراهم کرده است؟

ج- وقتی اینجانب شهرداری نجف آباد را تحویل گرفتم فرهنگسرا در حد سفت کاری بود که با لطف خدا در سال گذشته ساختمان به بهره برداری رسید، در همان زمان NGO های فرهنگی و هنری شهر درخواست منتقل شدن به فرهنگسرا را داشتند. از آن طرف مشکلات و کمبودهائی وجود داشت، که با حضور متولیان فرهنگی و مدیر کل ارشاد جلسه ای در فرهنگسرا تشکیل شد و قرار بر این شد که اداره کل ارشاد کمبودها را رفع و مکان را تجهیز نماید و ما نیز زیر مجموعه ارشاد را در فرهنگسرا اسکان بدهیم. ولی متأسفانه هزینه های تاسیسات و تجهیزات که بالغ بر یک میلیارد تومان بود از طرف اداره کل ارشاد پرداخت نشد و با وجود اینکه شهرداری متولی فرهنگ شهر نیست منتظر اداره کل ارشاد نشدیم و این داستان همزمان شد با تشکیل مناطق 3 گانه که یک سوم مکان تبدیل شد به شهرداری منطقه سه البته زمینی در کنار آن در نظر گرفته ایم برای ایجاد پارک محله ای که در وسط آن ساختمانی بنام خانه هنرمندان جانمائی و طراحی شده است و در آینده نزدیک شاهد کلنگ زنی آن خواهیم بود.

س پروژه پارکینگ طبقاتی میرداماد مدتی بود متوقف شده بود، روند کار فعلاً به چه شکل است؟

ج پروژه پارکینگ طبقاتی میرداماد در سال گذشته در طول 2 کیلومتر و عرض 40 متر برای حل و فصل مشکل ترافیک مرکز شهر آغاز شد با توجه به عبور تاسیسات شهری و ایرادات فنی که وارد شد پروژه متوقف شد و پس از رفع عیب مجدداً با مشارکت بخش خصوصی فعال شدیم و فعلاً شبانه بر روی پروژه کار می کنیم و از ابتدای شهریور ماه عملیات اجرایی سازه نگهدارنده آن آغاز می گردد.

پروژه بصورت مشارکتی با بخش خصوصی در حال انجام است و این اولین پروژه مشارکتی در حجم ریالی بالا است. خوشبختانه امروز پروژه های مشارکتی شهرداری به سقف پنج میلیارد تومان می رسد که روند خوبی است برای آغاز اینگونه برنامه ها پیش بینی می گردد.

س شهر نجف آباد با کمبود هتل مواجه است و مسافران و توریستها مکان مناسبی برای اقامت ندارند آیا در این خصوص فکری شده است؟

ج- در قسمت شمال شهر در میدان شهدای دانشجو در تپه شمالی جانمائی هتل دیده شد و توسط مسئولین استان نیز به رسمیت شناخته شد. سپس بخش خصوصی وارد عمل شد و پس از مدتی با توجه به بحرانهای اقتصادی کشور عقب نشینی کرد ولی در حال حاضر توسط یکی دیگر از همشهریان نجف آبادی کار با طراحی زیبا بصورت باغ هتل در حال پیگیری است.

مطالب مرتبط


تمام حقوق این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد .
نجف آباد - خیابان امام(ره) ٫ ساختمان مرکزی شهرداری _کدپستی:14661_85146
تلفن : 3-03142640041 ارتباطات مردمی:137-سامانه ارسال پیامک:30001360