سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403 - Tuesday, 23 April 2024
پورتال شهرداری نجف آباد پورتال شهرداری نجف آباد
کد خبر 534
تاریخ انتشار: یکشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ ۰۳:۳۷

نشست مطبوعاتی شهردار با خبرنگاران

در این نشست شهردار نجف آباد میزبان خبرنگاران، اصحاب رسانه و قلم بود. محسن خندان ضمن تبریک صمیمانه به خبرنگاران، رشد و توسعه ی فرهنگ جامعه را مستلزم عزم جدی خبرنگاران در آگاهی رسانی به مردم دانست.

شهردار نجف آباد در خصوص سرآغاز تحول در نجف آباد به خبرنگاران اینگونه توضیح داد: اولین گام در راستای آغاز تحول بنیادین در شهر و شهرداری نجف آباد را می توان سند چشم انداز افق 1404 و اولین برنامه 5 ساله استراتژیک شهرداری با نام گام های توسعه در نجف آباد دانست.
اهم پروژه ها و اقدامات تدوین شده در برنامه ی گام های توسعه در نجف آباد در بخش شهرسازی، حمل و نقل و ترافیک، سرمایه گذاری و مشارکت، فرهنگی، اجتماعی و تفریحی، خدمات شهری و بخش اداری و نیروی انسانی است.
وی دومین گام را جذب سرمایه گذاری و مشارکت های بخش خصوصی با شهرداری دانست و گفت: با توجه به فعالیت های گسترده ی شهرداری و لزوم خدمت رسانی مطلوب به مردم و همچنین مشکلات مالی شهرداری ها و عدم درآمد پایدار، روحیه ی مشارکت از سوی بخش خصوصی موجبات تشکیل دفتر سرمایه گذاری و جذب مشارکتهای مردمی شهرداری نجف آباد در سال 1389 شده است. در حال حاضر 20٪ از پروژه های شهرداری نجف آباد با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته است از جمله:
1- احداث پارکینگ عمومی طبقاتی میرداماد
2- احداث مرکز معاینه فنی خودرو و موتورسیکلت و کارواش خودرو
3- احداث 3 دستگاه ایستگاه اتوبوس مکانیزه
4- احداث پارک بادی لاله
5- تجهیز و نوسازی مجموعه شهر بازی نجف آباد
6- احداث پارک بادی فیروزه
7- احداث مجموعه ورزشی راپل پارک کوهستان
8- احداث مجموعه بازی پینت بال پارک کوهستان
9- احداث مجموعه شهربازی سرپوشیده و پارک بادی و سفره خانه سنتی پارک کوهستان
10- احداث پارک بادی کبیرزاده ویلاشهر
11- احداث پردیس مرکزی
12- احداث مجتمع تفریحی و رفاهی غرب استان
13- نصب پایانه های تبلیغاتی استند بنر
14- ساخت و نصب پایه های تبلیغاتی فک متحرک
15- ساخت و نصب 4 دستگاه پل عابر پیاده
16- مجموعه شستشوی مکانیزه ی خودروهای سنگین
17- کشتارگاه صنعتی دام غرب استان
18- تجهیز باغ بانوان به وسایل ورزشی و تفریحی
در مجموع 1500 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در 3 سال گذشته در شهرداری نجف آباد انجام شده است که نشانگر آغاز تحولی بزرگ در دستیابی به درآمدهای پایدار شهری و توسعه و عمران شهر نجف آباد است.
خندان گام سوم در تحول نجف آباد را در عرصه ی شهرسازی و معماری عنوان کرد و افزود: بازنگری طرح جامع شهر با تهیه نرم افزارهای مربوطه صورت گرفته است و در حال حاضر حدود 500 هکتار بافت فرسوده ی شهر بررسی شده است، همچنین GIS و نقشه برداری ماهواره ای، نرم افزار مکانیزه معابر شهری، منجر به بازنگری این طرح شده است.
ایشان همچنین گام چهارم در افزایش چشمگیر سرانه ی مردم نجف آباد و تحول در خدمت رسانی و تکریم ارباب رجوع را تأسیس مناطق 6گانه ی شهرداری دانست و افزود: به موازات منطقه بندی ها استقرار و اداره نمودن سازمان هایی چون سازمان رفاهی تفریحی، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی، سازمان پایانه های مسافربری و سازمان بهسازی و نوسازی علاوه بر سازمان های قبلی ایجاد گردیده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهرداری نجف آباد با همت و کار مضاعف در طی چند سال گذشته توانسته است بودجه شهرداری نجف آباد را از 85 میلیارد در سال 85 به 300 میلیارد در سال 89 افزایش دهد که با احتساب جمعیت بالغ بر 240هزار نفر در شهر، سرانه ی هر نفر از 335هزار ریال در سال 85 به یک میلیون و پانصد هزار ریال در سال 91 افزایش یافته است.
محسن خندان شهرداری نجف آباد را پیشرو در تحقق شهرداری الکترونیک معرفی کرد و گفت: گام پنجم و بلند در راستای ایجاد زیر ساخت های سخت افزاری بهره برداری از دیتا سنتر مرکزی شهرداری نجف آباد می باشد و مرکز داده واحد انفورماتیک شهرداری نجف آباد در راستای تحقق شهرداری الکترونیک راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت و در حال حاضر نجف آباد درجه اول را در شهروند الکترونیکی درجه دوم را در شهردار الکترونیکی و درجه سوم را در دولت الکترونیکی دارد.
شهردار گام آخر در تحول شهر نجف آباد را تغییر چشمگیر سیمای شهر با اجرای پروژه های ذیل عنوان نمود:
الف: اجرای پروژه های حوزه ی حمل و نقل و ترافیک:
پارکینگ طبقاتی میرداماد/ پایانه مسافربری/ زیرگذر شهروند/ زیرگذر روستای جلال آباد/ بلوار ولی عصر/ بلوار باهنر/ بلوار دانشگاه/ بلوار شوار/ بلوار شهید محمد منتظری/ بلوار جمهوری اسلامی / بلوار شهید بهشتی/ بلوار یادگاران خرمشهر/ بلوار مفتح/ بلوار فجر/ بلوار امام علی (ع)/ تعریض بلوار دکتر شریعتی/ میدان گل ها/ میدان شهید دکتر سمندری/ میدان دکتر حسابی
ب: اجرای پروژه های حوزه ی فرهنگی، خدماتی و اجتماعی:
فرهنگسرای خارون/ باغ بانوان/ بهسازی گلزار شهدا/ آرامستان جدید/ کتابخانه ی فتاح المنان/ بزرگ ترین آبنمای موزیکال استان/ ایستگاه های دوچرخه سواری/ سالن چند منظوره یزدان پاک یا مدیریت بحران/ ایستگاه آتش نشانی منطقه 1

ج: اجرای پروژه های حوزه ی پارک ها و فضای سبز:
پارک کوهستان/ بوستان نیما/ بوستان نشاط/ بوستان گلبهار/ بوستان بهار/ بوستان فدک/ بوستان بهشت/ بوستان نیایش/ بوستان امید
د: اجرای پروژه های حوزه ی حمل و نقل عمومی:
خصوصی سازی سازمان اتوبوسرانی نجف آباد و اجرای طرح کارت بلیط الکترونیک و طرح ناوبری هوشمند و ساخت و نصب ایستگاه های مکانیزه
ه: اجرای پروژه های حوزه ی علمی و تخصصی:
استقرار سیستم مدیریت انرژی/ استفاده از آبگرمکن های خورشیدی/ استقرار سیستم مدیریت پروژه (برنامه ریزی و کنترل پروژه)
و در پایان ایشان 6 پروژه ای که در هفته دولت افتتحاح خواهد شد را اعلام نمود:
پروژه خیابان منتظری شمالی، بوستان بهشت پارک غرب نجف آباد، مسجد خیابان میرداماد، سالن اجتماعات فرهنگسرای خارون، فاز دوم بلوار ولیعصر و آبنمای چهارباغ.
شهروندان عزیز میتوانند جهت ارتباط با شهرداری به پایگاه خبرگذاری ویژه شهرداری WWW.NEWS.NAJAFABAD.IR مراجعه نمایند یا با سامانه پیامگیر 137 تماس گیرند یا به 30001360 پیامک بزنند.

مطالب مرتبط


تمام حقوق این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد .
نجف آباد - خیابان امام(ره) ٫ ساختمان مرکزی شهرداری _کدپستی:14661_85146
تلفن : 3-03142640041 ارتباطات مردمی:137-سامانه ارسال پیامک:30001360