شنبه, 31 تیر 1396 - Saturday, 22 July 2017
پورتال شهرداری نجف آباد پورتال شهرداری نجف آباد
کد خبر 294
تاریخ انتشار: چهارشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۸۹ ۲۱:۳۰

مدیریت امور اداری و رفاه

مرتضی محمدی-مدیر اموراداری و رفاه
شرح وظایف مدیر امور اداری و رفاه
مدیریت امور اداری و رفاه
-    نظارت بر اجرای دقیق آیین نامه ها و مقررات استخدامی ، قانون کار و تأمین اجتماعی و نظایر آن .
-    نظارت بر اجرای مقررات مربوط به بیمه و بازنشستگی و خدمات درمانی کارکنان .
-    نظارت بر حفظ و نگهداری نامه ها ، اوراق اسناد و مدارک و پرونده ها مطابق مقررات و اصول بایگانی با اولویت مکانیزه کردن آنها .
-    نظارت در تأمین ارتباط اداری شهرداری با موسسات و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات حسب دستور مافوق .
-    برنامه ریزی و نظارت در زمینه طرحهای رفاهی برای کارکنان شهرداری .
-    برنامه ریزی و نظارت در زمینه طرحهای رفاهی بیمه و درمانی مانند کلینیکهای ویژه و . . .
-    نظارت در تأمین احتیاجات شهرداری از لحاظ وسایل و لوازم اداری و برآورد هزینه آنها با همکاری واحدها و در نظر گرفتن اعتبارات مصوب .
-    بررسی مکاتبات و مراقبت در حسن انجام امور اداری و برنامه ریزی و اجرای امور مربوط به دبیرخانه و مکاتبات و مراسلات .
-    نظارت بر امور ارزشیابی کارکنان و رسیدگی به شکایات و اعتراضات آن .
-    تهیه و تنظیم و نظارت بر طرحهای ارزشیابی سالیانه براساس دستورالعملها و آیین نامه ها .
-    انجام سایر وظایف محوله طبق دستور مافوق .
امور اداری
-    نظارت در تأمین ارتباط اداری شهرداری با موسسات و اشخاص اعم از حقوقی و حقیقی از لحاظ مکاتبات و مراجعات .
-    تهیه بخشنامه و دستورالعملها و مقررات برای بهبود تشکیلات در سازمان و ایجاد هماهنگی وحدت عمل و نظر.
-    نظارت بر اجرای قوانین و مقررات و آئین نامه های استخدامی .
-    مطالعه و بررسی وظائف و مسئولیتهای هریک از واحدهای سازمانی بمنظور سنجش و تشخیص احتیاجات از لحاظ افراد و تجهیزات لازم برای انجام کار .
-    تهیه برنامه و دستورالعملهای آموزشی و کارآموزش کارکنان شاغل و آشنا با مقررات و وظائف شهرداری و موسسات تابعه و محیط کار و خصوصیات شغل مورد نظر جهت شرکت کنندگان در هریک از دوره های آمورشی .
-    نظارت بر تشکیل کلاسها و دوره ها و یا معرفی کارکنان به موسسات آموزشی بمنظور بالا بردن سطح معلومات تخصصی و حرفه ای آنان .
-    نظارت بر تهیه پیش نویس های نامه های اداری و صدور دستورات لازم در جهت اصلاح مکاتبات اداری .
-    نظارت بر کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی و صدور دستورات و تعلیمات لازم و کوشش در رفع نواقص کار .
-    صدور و دستورلات لازم بمنظور هماهنگ نمودن فعالیتهای واحدهای تحت سرپرستی .
-    نظارت بر اجرای دقیق آئین نامه ها و قانون استخدام کشوری و آئین نامه استخدامی شهرداریها و قانون کار تأمین اجتماعی و غیره .
-    تشکیل جلسات درخصوص آشنا نمودن مقامات تحت سرپرستی با مقررات جدید .
-    نظارت بر طرحهای رفاهی عمومی کارکنان از قبیل شرکتهای تعاونی مصرف ، مسکن و امور ورزشی و غیره .
-    آشنا نمودن مسئولین واحدهای تحت سرپرستی با قوانین و مقررات اداری جدید .
-    مطالعه و بررسی درخصوص مسائل سازمانی و ارائه پیشنهادات لازم در مورد انجام تعمیرات ضروری در تشکیلات مورد عمل .
-    برگزاری جلسات شورای اداری و شورای معاونین شهرداری و تنظیم صورتجلسات مربوطه و ابلاغ به واحدهای ذیربط .
-    انجام سایر امور مشابه و دستوراتی که از طرف مافوق در حدود وظائف ارجاع میگردد .

كارگزيني و رفاه
وظايف :
-    انجام كليه امور استخدامي كاركنان شهرداري نظير صدور احكام ترفيع ، ارتقاء گروه ،‌انتصاب ، مرخصي ، معذوريت ، ‌بازنشستگي ، باز خريد ، انفصال ، اضافه دستمزد كارگران و نظاير آن .
-    اجراي آيين نامه ها و مقررات استخدامي مربوط به كاركنان شهرداري و موسسات تابعه .
-    اظهار نظر صريح در مورد تقاضاهاي كاركنان شهرداري و رسيدگي به شكايات استخدامي و تهيه گزارشات لازم .
-    تهيه و تنظيم متن قراردادهاي استخدامي كاركنان اعم از پيماني ، قراردادي ، خريد خدمت و امثالهم.
-    تشكيل كلاسهاي آموزشي براي كاركنان به منظور بالا بردن سطح معلومات و تخصصي و حرفه اي آنان .
-    رسيدگي و نظارت بر اجراي طرح طبقه بندي مشاغل كاركنان شهرداري .
-    اجراي مقررات مربوط به بيمه و بازنشستگي كاركنان و ارتباط با بازنشستگان و وظيفه بگيران شهرداري و اقدام در جهت رفع مشكلات ناشي از بازنشستگي.
-    برنامه ريزي در زمينه طرحهاي رفاهي كاركنان نظير شركتهاي تعاوني مسكن ، مصرف ، صندوق قرض الحسنه و تاسيسات ورزشي و تربيت بدني .
-    شركت مستمر در جلسات استخدامي نظير شوراي اداري شهرداريها ، هيئتهاي حل اختلاف و شوراي كارگاه و دفاع از حقوق شهرداري .

دبيرخانه و بايگاني
وظايف :
-    ثبت و توزيع و تفكيك نامه هاي وارده به شهرداري و ارجاع به دواير ذيربط .
-    حفظ و نگهداري كليه اسناد و اوراق و سوابق اداري مربوطه .
-    كنترل و تصحيح نامه هاي صادره از نظر اشتباهات املائي و انشائي .
-    تهيه پيش نويس هاي اداري و تهيه گزارشات و ارائه آمارهاي لازم به مقام مافوق.
-    مذاكره و مشورت با مقامات مافوق در موضوعات مربوط به خطمش از نظر امور دفتر و دبيرخانه .
-    بررسي كليه اخطاريه هاي واصله به شهرداري و صدور دستور ابلاغ آنها به واحدهاي مربوطه .
-    نظارت مستمر در حسن اجراي امور دفتري و چگونگي ورود و خروج مكاتبات.
-    ارجاع سوابق و پرونده هاي واصله طبق دستور مافوق به واحدهاي مربوطه و بايگاني .
-    تهيه خلاصه پرونده و گزارشات مختلف بر حسب ارجاع مقام مافوق.
-    تايپ انواع مكاتبات و نامه ها از روي نسخه هاي اصلي و پيش نويس خطي آنها و تطبيق پيش نويس ها با نامه هاي تايپ شده.
-    پيگيري گزارشات مختلف بر حسب ارجاع مقام مافوق.
-    بررسي و پيشنهاد روشهاي جديد و موثر جهت بايگاني و طبقه بندي اسناد .
-    جمع آوري اطلاعات و آمار كاركنان شهرداري از لحاظ وضعيت پرسنلي كارگري – كارمندي.
-    حفظ ونگهداري پرونده ها و سوابق استخدامي كاركنان شهرداري اعم از كارگر و كارمند و آماده نمودن و مهر كردن پرونده ها و سوابق ، ارسال آنها به مراجع ذيربط طبق دستور مافوق و پيگيري جهت عودت آن.
-    اجرا و ابلاغ آراء مربوط به هيئتهاي بدوي و تجديد نظر و رسيدگي به تخلفات اداري و شوراي حل اختلاف و شوراي كارگاه با توجه به مقررات مربوطه .
-    همكاري با اداره ارزشيابي و بازرسي و رسيدگي به شكايات جهت كنترل و حضور و غياب كاركنان .
-    انجام ساير امور مشابه و دستوراتيكه از طرف مافوق درحدود وظايف ارجاع مي گردد.

خدمات
وظايف :
-    اجراي طرح استاندارد نمودن لوازم و تجهيزات اداري با همكاري ادارات كارپردازي و كارگزيني.
-    تقسيم وسائط نقليه سبك موتوري بين واحدهاي شهرداري مركزي و مناطق .
-    انجام خدمات عمومي مورد نياز كليه واحدهاي شهرداري از قبيل خدمات سرپائي ، سرايداري ، آشپزي ، نظافت ساختمانهاي شهرداري و نظارت و كنترل امور مربوط به مستخدمين و سرايداري .
-    نظارت در امور سلف سرويسها و آبدارخانه ها و پاركينگ هاي اختصاصي شهرداري و نظاير آن .
-    انجام ساير امور مشابه و دستوراتيكه از طرف مافوق درحدود وظايف ارجاع مي گردد.



گزارش عملکرد مدیریت امور  اداری و رفاه شهرداری نجف آباد
از تاریخ 1/1/89 لغایت 30/7/89


   الف) اقدامات حقوقی و استخدامی

1- صدور حکم افزایش حقوق کارگری به تعداد 462 نفر.
2- صدور حکم افزایش حقوق کارمندی به تعداد 160 مورد .
3- صدور احکام  افزایش حقوق بازنشستگی به تعداد 90 مورد .
4-    ارتقاء گروه کارگران 46 مورد .
5-    پیشنهاد انتصاب در مشاغل مدیریتی و حساس 20 مورد .
6-    صدور احکام مرخصی کارکنان به تعداد 2500 مورد .
7-    صدور احکام ماموریت اداری کارکنان به تعداد 200 مورد .
8-    انجام بازنشستگی کارمندی 2 مورد .
9-     انجام بازنشستگی کارگری 7 مورد .
10- پیگیری و انجام امور سهام عدالت کارکنان به تعداد 620 مورد .
11- ارائه تعداد 8 فقره پرونده کارمندان به استانداری و سازمان شهرداریها جهت ارتقاء شغلی .
12- ارائه تعداد 45 فقره صورتجلسه انتصاب و ارتقاء گروه کارمندی به شورای اداری شهرداریهای استان اصفهان و تصویب آنها .
13- برگ تعیین مشخصات شغلی در خصوص استخدام تعداد 22 نفر کارشناس .
14- تجهیز تعداد 12 دستگاه ساعت حضور و غیاب به پورت LAN وCONTACT LESS .
15- تهیه تعداد 600 عدد کارت حضور و غیاب CONTACT LESS یا بدون تماس .
16- کنترل مجدد پرونده های کارگری در خصوص برقراری حق عائله مندی .
17- کنترل مجدد احکام بازنشستگان در خصوص برقراری حق عائله مندی .
18- پیشنهاد بازنشستگی مشاغل سخت زیان آور به تعداد 43 نفر از کارگران خدماتی در راستای جایگزینی نیروهای جوان با کیفیت کار بهتر .

ب)آموزش
1- برگزاري دوره آموزش مهارتهاي هفتگانه « ICDL » درخصوص 57 نفر از كاركنان بخش اداري .
2- برگزاري دوره آموزش تخصصي « AUTO CAD » تعداد 54 نفر از واحدهاي شهرسازي، عمران ، ‌املاك .
3- برگزاري دوره آموزش قوانين و مقررات مالي تعداد 16 نفر از واحدهاي مالي شهرداري .
4- برگزاري دوره تخصصي بودجه ريزي عملياتي درخصوص واحدهاي مالي .
5- دوره آموزش يك روزه قانون برگزاري مناقصات از طريق ديوان محاسبات استان اصفهان .
6- اعزام مديران به دومين همايش سالانه نوسازي بافتهاي فرسوده شهر تهران  5 و 6 ديماه .
7- برگزاري دوره آموزش مفاهيم و الزامات سيستم مديريت «HSE »  و مميزي داخلي سيستم مديريت درخصوص مديران ارشد معاونت خدمات شهري و اجرائي .
8- برگزاري كلاس آموزشي آشنائي با حفاظت ايمني و بهداشت محيط كار كارگران واحدهاي كشتارگاه، متوفيات ، موتوري ، اماني ، خدمات شهري ، فضاي سبز و زيبا سازي در فرهنگسراي خارون به تعداد 250 نفر .
9- ثبت نام و اعزام معاونين شهرسازي و عمران به دوره آموزش مباحث حقوقي و مسئوليتهاي فني ايمني و قراردادي مهندسان ناظر و محاسب .
10- ثبت نام و هماهنگي دوره آموزشي مديريت صنايع و مشاغل مزاحم درخصوص معاونت خدمات شهري .
11- كلاس آموزش دوره خصوصي سازي در شهرداريها .
12- دوره ارزيابي مالي و اقتصادي پروژه هاي شهري .
13- نياز سنجي آموزشي از مسئولين واحدها جهت برنامه ريزي مدون .
14- ارائه فرم نظر سنجي در دوره هاي آموزشي ، بررسي و تحليل آماري .
15- برگزاري آزمون كتبي دوره هاي آموزش «HSE » ، قوانين و مقررات مالي ، ‌بودجه ريزي عملياتي .


16- برگزاري همايش شهرداران استان اصفهان در فرهنگسراي خارون با حضور مديران ارشد استان درخصوص نحوه هدفمند كردن يارانه ها .
17- پذیرش و انجام امور کارآموزی تعداد 80 نفر از کارآموزان دانش آموزی و دانشگاهی .
18- اخذ برنامه های آموزشی و پیگیری جهت تشکیل کلاسهای آموزشی جهت حوزه های مختلف شهرداری .
19- تشکیل پرونده آموزشی کارکنان .
20- مبادله تفاهم نامه با شرکت های پویا نظم و بصیر در خصوص آموزش زبان انگلیسی و کامپیوتر و حسابداری خانواده های پرسنل .
21- انعقاد قرارداد با شرکت بصیر در خصوص آموزش زبان انگلیسی کارکنان متقاضی .
22- پیگیری در خصوص اعزام بانوان جهت فراگیری آموزشهای خانواده .
23- پیگیری نظام جامع آموزش کارکنان شهرداری از طریق واحد آموزش و پژوهش استانداری .
24- آموزش سیستم های حضور و غیاب و دبیرخانه مناطق .
 25- ارائه پیشنهاد آموزش مجازی در استان و پیگیری آن از طریق واحد آموزش و پژوهش استانداری .
 26- معرفی پیمانکاران تامین نیرو به اداره کارو خدمات اشتغال شهرستان نجف آباد در خصوص فراگیری آموزش کار و تامین اجتماعی .



ج) امور رفاهی

1- انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی کارکنان به تعداد 2000 نفر .
2- انعقاد قرارداد بیمه عمر و حوادث کارکنان شاغل و بازنشستگان  به تعداد 653 نفر .
3- انعقاد قرارداد با شرکت آفاق نقش جهان در خصوص استفاده پرسنل از ویلاهای دهکده فرهنگی تفریحی زاینده رود .
4-    انعقاد قرارداد با شرکت آفاق نقش جهان در خصوص عزیمت تعداد 400 نفر از پرسنل و خانواده هایشان به مشهد مقدس .


5-    انعقاد قرارداد در خصوص استفاده پرسنل از امکانات استخر کوهستان و فضیلت نجف آباد و صدور کارتهای مربوطه به تعداد 500 مورد .
6-    انعقاد قرارداد با بخش خصوصی جهت استفاده پرسنل از ویلاهای محمود آباد مازندران .
7-    اخذ تسهیلات وام خرید خودرو و لوازم خانگی از بانک ملی شعبه مرکزی نجف آباد                 به تعداد 150 نفر .
8-    انعقاد توافقنامه با حوزه فرهنگی و هنری اصفهان در خصوص اخذ بلیط سینما بصورت نیم بهاء جهت کارکنان .
9-  اعزام بانوان شاغل در شهرداری و سازمانهای وابسته جهت بازدید از شهر شیراز و آثار تاریخی مربوطه .
10- انعقاد توافق نامه با کلینیک دندانپزشکی مهرگان نجف آباد  در خصوص ارائه خدمات دندانپزشکی به کارکنان .
11-  انعقاد قرارداد با باشگاه بدنسازی وکلاسهای ایروبیک جهت پرسنل و خانواده های مربوطه .
 12-  مبادله تفاهم نامه با شرکت بیمه ایران در خصوص بیمه خودروهای شخصی پرسنل            در قالب تقسیطی .
13-  برنامه ریزی جهت پرنمودن اوقات فراغت فرزندان پرسنل در فصل تابستان .
14- تهیه بن های 200.000 ریالی جهت استفاده کلیه پرسنل و خانواده های مربوطه از مجموعه فرهنگی- ورزشی ،  تفریحی باغ فردوس اصفهان .
15- تهیه کارت اعتبار پارسیان جهت کلیه پرسنل در خصوص سبد کالای ماه مبارک رمضان بازاء هر نفر 1.000.000 ریال .
16- ایجاد بانک اطلاعاتی رفاه در خصوص خدمات به پرسنل .
 17- انعقاد قرارداد بیمه جامع شهروندی شهروندان و همچنین بیمه مسئولیت کارفرما در خصوص واحد کشتارگاه .
18- معرفی تعداد 17 نفر از پرسنل به مراکز درمانی تخصصی جهت انجام عمل جراحی و پیگیری امور درمان آنها و اخذ  340.000.000 ریال وجوه مربوطه از طریق شرکت بیمه ایران .
19 – جمعبندی فاکتورها و صورتحسابهای درمانی پرسنل و پیگیری اخذ هزینه های مروطه از طریق کارشناس درمان بیمه ایران .
20- اخذ 100.000.000 ریال هزینه بیمه عمر و حوادث یک مورد فوتی بازنشسته از طریق شرکت بیمه ایران .
21- پیگیری تمدید دفترچه های بیمه خدمات درمان پرسنل کارمندی و کارگری .
22- صدور معرفی نامه و پیگیری اسکان پرسنل در اماکن تفریحی و زیارتی .
23- تجلیل از دانش آموزان و دانشجویان ممتاز پرسنل در دومین گردهمائی خانواده شهرداری .


د) سایر

1- صدور ابلاغیه پرسنلی جهت تعداد 80 نفر از کارکنان  .
2- انجام مکاتبات اداری باسایر موسسات ، حوزه های مختلف شهرداری .
3- ثبت و صدور نامه های اداری 40293 مورد .
4-    تایپ نامه های اداری 6500 مورد .
5-    بایگانی نامه های اداری .
6-    صدور معرفی نامه جهت پرسنل به ادارات و موسسات مختلف 100 مورد .
7- شرکت در جلسات هیات تشخیص و هیات حل اختلاف اداره کار جهت شکوائیه های کارگری .
8- تهیه خلاصه پرونده خدمتی 230 مورد .
9- انعقاد قرارداد 24 دستگاه خودرو سواری شخصی استیجاری جهت ارائه خدمات اداری مورد لزوم .
10- پیگیری واگذاری امور خدماتی و پشتیبانی شهرداری به بخش خصوصی .
11-تصویب اساسنامه سازمان رفاهی تفریحی شهرداری از طریق وزارت کشور .
12- پیگیری تصویب اساسنامه سازمان خدمات موتوری از طریق وزارت کشور .
13- پیگیری و انجام مکاتبات لازم با مراجع ذیربط در خصوص شروع بکار سازماهای بهسازی و نوسازی ، پایانه های مسافربری و تاکسیرانی  و سازمان رفاهی تفریحی .
14- نظارت بر  سیستم اداری سازمانهای وابسته .
15- نظارت مستمر بر عملکرد سیستم اداری مناطق و نواحی تحت پوشش .
16- انجام امور اداری پیمانکار تامین نیرو و رسیدگی به صورت وضعیت های مربوطه .
17- بررسی و رسیدگی به صورت وضعیت خودروهای استیجاری .

18- تهیه آمارو و اطلاعات مورد نیاز استانداری نظیر آمار و اطلاعات نیروی انسانی شهرداری نجف آباد ، سازمانها  و شرکتهای تحت قرارداد .
19- شرکت د ر همایش ها و کارگروه تخصصی اداری استان .
20- تهیه و تنظیم فرم های کارت شناسائی پرسنل و ارائه آن به حراست شهرداری جهت صدور کارت های مربوطه .
21- بررسی درخواست های ارائه شده پرسنل متقاضی اخذ وام و تائید و ارئه آن به مبادی ذیربط از طریق سیستم .




حوزه های مدیریت امور اداری و رفاه
  امور اداری ، امور رفاه ، امور کارگزینی ، آموزش ، دبیرخانه ، ماشين نویسی و امور خدمات می باشد .


قوانین و دستورالعمل ها 
قانون استخدام کشوری- قوانین و مقررات کار و تأمین اجتماعی – آئین نامه استخدامی شهرداریها – قانون مدیریت خدمات کشوری و سایر دستورالعمل های ابلاغی مرتبط .













مطالب مرتبط


تمام حقوق این پایگاه محفوظ و متعلق به شهرداری نجف آباد می باشد .
نجف آباد - خیابان امام(ره) ٫ ساختمان مرکزی شهرداری _کدپستی:14661_85146
تلفن : 3-03142640041 ارتباطات مردمی:137-سامانه ارسال پیامک:30001360